In een snel veranderende wereld is het voor managers niet altijd gemakkelijk om te antwoorden op de noden van hun bedrijf. Om aan de juiste antwoorden te komen moet je jezelf, je bedrijf en je medewerkers eerst wat vragen stellen.
Coaching geraakt steeds meer ingeburgerd bij bedrijven. Het is een veelzijdige oplossing voor een reeks vaak specifieke problemen. Laat je niet verrassen, coaching is geen wondermiddel dat al je problemen in één dag kan oplossen. Om een verandering in het gedrag en de workflow van je werknemers en het bedrijf te veroorzaken moet je diep graven. Het vergt vaak veel tijd en geduld om problemen op te sporen. Als je eens de essentie van het probleem ontdekt hebt dan kan je beginnen denken aan een oplossing.
In contrast met wat veel mensen denken vraagt coaching de aandacht van zowel de werknemers als de werkgevers. Vaak kunnen de processen die de werknemers elke dag doorlopen erg verbeterd worden. Deze optimalisaties betekenen weinig of niet zonder een goede werkgever. Ook hij of zij zal zich moeten aanpassen. Beschikt de werkgever over de nodige skills en know-how om zijn team te begeleiden? Kortom, coaching vraagt een inspanning van alle betrokken leden van het team.
Tegenwoordig verwachten we allemaal een snelle groei of een stevige vooruitgang op korte termijn. Vaak vergeten we om stil te staan bij de essentie, de werknemers, de workflow en de situatie binnen het bedrijf.